قدرت پیامک در اپیدمی کرونا
با شیوع بیماری کرونا و فراگیری این ویروس در دنیا، بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر این ویروس از رونق افتاده و با مشکل عرضه و تقاضا مواجه شدند. با این حال میتوانید با انتخاب بهترین روش جهت تبلیغات، به کسب و کار خود رونق داده و فروش خود را افزایش دهید. در این شرایط بحرانی تنها کسب و کارهایی برنده میشوند که با حفظ خونسردی، راهکارهای مطابق با این شرایط را اجرایی کنند. یکی از راههای نجات کسب و کارتان، توجه به قدرت پیامک در اپیدمی کرونا میباشد.
مدیریت بحران کرونا با ارسال پیامک
با آغاز همه گیری ویروس کرونا در کشور، تمامی اقشار و کسب و کارها به چالش کشیده شدند. اما در این بین پیامک بار دیگر قدرت خود را ثابت کرد. زیرا هیچ ابزاری نمیتوانست در دسترستر و کارآمدتر از پیامک، پیامها را سریعا به دست مردم برساند. علاوه بر وزارت بهداشت، مدارس، فروشگاهها، مراکز دولتی و شرکتها، همگی از پنل پیامک برای اطلاع رسانیهای خود به مخاطبانشان استفاده کردند. در ادامه با راهکارهای پیامکی که میتوانند منجی کسب و کارتان باشند آشنا خواهیم شد و روش صحیح ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی را توضیح خواهیم داد.
پیامک خود را به صورت هدفمند ارسال کنید
با بررسی روشهای تبلیغات در دوارن کرونا، متوجه میشوید که ارسال پیامک تبلیغاتی در مقایسه با سایر روشها، بسیار کم هزینهتر خواهد بود. همچنین با شناسایی جامعه هدف خود و ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان هدف میتوانید باز هم هزینههای تبلیغاتی خود را کاهش دهید. با این کار بودجهی تبلیغاتی خود را با ارسال پیامک به افرادی که مخاطب کسب و کار شما نیستند هدر نمیدهید.
به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاه لوازم آرایشی زنانه هستید، میتوانید با استفاده از روش ارسال بر اساس سن و جنسیت، پیامهای تبلیغاتی خود را تنها برای بانوانی که در بازهی سنی مشخصی هستند، ارسال کنید.
روشهای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی عبارتند از :
- ارسال پیامک از روی نقشه گوگل
- ارسال پیامک بر اساس رده سنی و جنسیت
- ارسال پیامک از دکل BTS
- ارسال پیامک از طریق کد پستی
- ارسال پیامک به تفکیک شهر و محله
- ارسال پیامک بر اساس پیش شماره
- ارسال پیامک به بانک مشاغل و اصناف
همچنین شما میتوانید با رعایت نکات سادهای که در ادامه به آنها اشاره کردهایم، تاثیر گذاری پیامک تبلیغاتی خود را افزایش داده و مخاطبان خود را نسبت به خواندن پیامک تبلیغاتی ترغیب کنید.
- متن پیامک تبلیغاتی خود را به گونهای انتخاب کنید که ساده و روان باشد.
- پیامک خود را در زمان مناسب ارسال کنید.
- سعی کنید در متن پیامک تبلیغاتی خود از یک کوپن یا آفر ویژه استفاده کنید.
چگونه در اپیدمی کرونا منجی کسب و کار خود شویم ؟
همانطور که در بالا اشاره کردیم، نباید قدرت پیامک در اپیدمی کرونا را دست کم گرفت. در ادامه در مورد راهکارهایی که میتوانند کسب و کار شما را در این بحران زنده نگه دارند، صحبت خواهیم کرد.
۱- ارائه کدهای تخفیف از طریق پیامک
ارسال کد تخفیف یک روش پر بازده تبلیغاتی برای جلب رضایت مشتریان است. در واقع کد تخفیف نسخهی به روز شدهی کوپنهایی است که در زمان قدیم پخش میشدند. بهترین روش برای مطلع کردن مخاطب از کد تخفیف، ارسال کد به صورت پیامک است.
حتما پیامکهای حاوی کد تخفیف فروشگاهها و مشاغل مختلف در دوران کرونا برای شما هم ارسال شده است. در این زمینه میتوان به پیامکهای حاوی کدهای تخفیف مختلفی که شرکت اسنپ برای تبلیغ و معرفی سرویس جدید خود یعنی اسنپ مارکت ارسال کرد، اشاره کنیم. شرکت اسنپ با همراه شدن با موج کرونا و استفاده از شرایط قرنطینه، توانست به بهترین روش و با کمترین هزینه سرویس جدید خود را که خرید آنلاین از سوپرمارکتها و هایپرمیوهها است را معرفی و تبلیغ کند.
۲- استفاده از پیامک برای اطلاع رسانی به مشتریان محلی
در شرایط کرونا، مشاغل کوچک مانند سوپر مارکتهای محلی که هیچ سابقهای در فروش آنلاین ندارند، بیشتر از سایر کسب و کارها متضرر خواهند شد. اما این دسته از کسب و کارها میتوانند با ارسال پیامک به مشتریان محلی، آنها را از وجود خود با خبر کرده و با ارسال شماره تلفن خود به مخاطبان اطلاع دهند که در شرایط کرونا، به جای خروج از منزل، میتوانند سفارشات خود را به صورت تلفنی ثبت کنند. شاید در ابتدا تصور کنید که انجام این کار به جز هزینهی اضافی برای ارسال پیامک و ارسال محصولات، فایده دیگری ندارد. اما این کار تنها راهی است که در دوران قرنطینه میتواند شما را از فراموشی نجات دهد.
همچنین شما میتوانید راههای جایگزینی را که برای این شرایط در نظر گرفتهاید، از طریق پیامک به مشتریانتان اطلاع دهید. به عنوان مثال اگر صاحب یک پیتزا فروشی هستید، میتوانید به جای فروش پیتزا به صورت آماده، مواد مورد نیاز پیتزا را به صورت جداگانه و در بسته بندیهای استریل در اختیار مشتریان قرار دهید و این امکان را با در نظر گرفتن کدهای تخفیف مختلف و از طریق ارسال پیامک به اطلاع آنها برسانید و با مشتریان خود ابراز همدردی کنید.
اگر هنوز پنل اس ام اس خود را تهییه نکردهاید میتوانید همین الان از طریق سایت smsema.com اقدام کنید. به امید رونق تمامی کسب و کارها در دوران کرونا.